Zo blijft jouw kantoor altijd schoon

Author:

Category:

In veel bedrijven zie je weleens dat er troep ontstaat. Met veel mensen in een gebouw of één ruimte zitten kan niet zonder dat er afval ontstaat. Je kunt daarom ook niet anders dan gewoon actie ondernemen en er voor zorgen dat je samen het pand schoon houdt. Je kunt je immers ook beter concentreren als je in een nette omgeving zit te werken. Het gaat allemaal alleen niet vanzelf (al kan het soms wel zo lijken). In deze blog vertellen wij je hoe jij jouw bedrijf netjes en schoon kunt houden. Zo kan iedereen altijd in een fijne omgeving zitten tijdens het werken.

Maak afspraken

Als er iets is dat belangrijk is om het netjes te houden, is dat het maken van afspraken. Door regels te bedenken en je er met elkaar aan te houden kom je vaak al een eind. Ook als het de bedoeling is dat afval gescheiden wordt, is het maken van afspraken essentieel om dingen in goede banen te leiden. Daarnaast kun je met lijsten werken en mensen een corvee dag toe te wijzen. Iedereen moet hieraan meedoen en als er elke dag iemand moet opruimen, blijft het altijd zo goed als netjes. In een iets groter bedrijf met meer dan 20 á 30 medewerkers wordt het echter al gauw lastig.

Je kunt het ook uitbesteden

Voor bijna alles is er een bedrijf met een oplossing. Hetzelfde geldt voor jouw vraag naar een opgeruimd kantoor. Een schoonmaakbedrijf kan uitkomst bieden als het met de medewerkers samen niet voor elkaar te krijgen is. Het scheelt je minder tijd en alles wordt ook nog eens op een professionele manier schoongemaakt. Als het bedrijf genoeg budget heeft om een schoonmaak bedrijf in handen te nemen, is het zeker een aanrader om dit te doen. Je bent er zo altijd zeker van dat de ruimtes spik en span zijn én je werknemers kunnen zich volledig richten op hun werk.

Een beetje van beide

Beide opties met elkaar combineren is eigenlijk de beste optie. Als je als collega’s onder elkaar zorgt voor een nette uitstraling kan de schoonmaker zich ook richten op dingen als vloeronderhoud. Zelf kun je prullenbakken neerzetten, de vaatwasser in en uitruimen en af en toe een doekje over de bureaus halen. Het moet namelijk niet zo zijn dat men helemaal niks meer gaat doen omdat er een schoonmaker is die komt opruimen. Vele handen maken ook in dit geval lichter werk én een netter kantoor!

Read More

Related Articles

Een nieuw huis, wat komt er allemaal bij kijken? Lees hier onze tips!

Ben je van plan een nieuw huis te gaan kopen en sta je helemaal in de beginfase van dit proces? Dan kan het soms...

Je gazon maak je mooier met deze tips!

Als je een gazon in je tuin hebt, dan wil je uiteraard dat deze er mooi bij ligt. Om dit voor elkaar elkaar te...

Waarom heb je geen eigen auto nodig als je in de stad woont?

Mensen die in een stad wonen kunnen veel problemen ervaren rondom het hebben van een eigen auto. Er zijn namelijk verschillende redenen waardoor het...

Dingen die je nog niet wist over de eikenprocessierups

Jeuk, jeuk en nog eens jeuk. De eikenprocessierups rukt op in Nederland. Afgelopen zomer waren er meer rupsen dan ooit. De bestrijding processierups is...