Zo blijft jouw kantoor altijd schoon

Author:

Category:

In veel bedrijven zie je weleens dat er troep ontstaat. Met veel mensen in een gebouw of één ruimte zitten kan niet zonder dat er afval ontstaat. Je kunt daarom ook niet anders dan gewoon actie ondernemen en er voor zorgen dat je samen het pand schoon houdt. Je kunt je immers ook beter concentreren als je in een nette omgeving zit te werken. Het gaat allemaal alleen niet vanzelf (al kan het soms wel zo lijken). In deze blog vertellen wij je hoe jij jouw bedrijf netjes en schoon kunt houden. Zo kan iedereen altijd in een fijne omgeving zitten tijdens het werken.

Maak afspraken

Als er iets is dat belangrijk is om het netjes te houden, is dat het maken van afspraken. Door regels te bedenken en je er met elkaar aan te houden kom je vaak al een eind. Ook als het de bedoeling is dat afval gescheiden wordt, is het maken van afspraken essentieel om dingen in goede banen te leiden. Daarnaast kun je met lijsten werken en mensen een corvee dag toe te wijzen. Iedereen moet hieraan meedoen en als er elke dag iemand moet opruimen, blijft het altijd zo goed als netjes. In een iets groter bedrijf met meer dan 20 á 30 medewerkers wordt het echter al gauw lastig.

Je kunt het ook uitbesteden

Voor bijna alles is er een bedrijf met een oplossing. Hetzelfde geldt voor jouw vraag naar een opgeruimd kantoor. Een schoonmaakbedrijf kan uitkomst bieden als het met de medewerkers samen niet voor elkaar te krijgen is. Het scheelt je minder tijd en alles wordt ook nog eens op een professionele manier schoongemaakt. Als het bedrijf genoeg budget heeft om een schoonmaak bedrijf in handen te nemen, is het zeker een aanrader om dit te doen. Je bent er zo altijd zeker van dat de ruimtes spik en span zijn én je werknemers kunnen zich volledig richten op hun werk.

Een beetje van beide

Beide opties met elkaar combineren is eigenlijk de beste optie. Als je als collega’s onder elkaar zorgt voor een nette uitstraling kan de schoonmaker zich ook richten op dingen als vloeronderhoud. Zelf kun je prullenbakken neerzetten, de vaatwasser in en uitruimen en af en toe een doekje over de bureaus halen. Het moet namelijk niet zo zijn dat men helemaal niks meer gaat doen omdat er een schoonmaker is die komt opruimen. Vele handen maken ook in dit geval lichter werk én een netter kantoor!

Read More

Related Articles

De verschillende manieren waarop jij gebruik kunt maken van een auto

Een auto kopen is vandaag de dag al lang niet meer de enige manier om gebruik te kunnen maken van een auto. Het kopen...

Bescherm je plant!

Ieder huis heeft een beetje groen nodig. Het hebben van huisplanten kan een geweldige manier zijn om sfeer en leven toe te voegen aan...

Gebruik accoya hout bij projecten op verschillende manieren

Voor een project is het belangrijk om gebruik te maken van de juiste soorten hout. Uiteraard zijn er veel varianten aan projecten waar je...

Met EPDM dakbedekking op maat wordt die klus een eitje!

Stapte je van de week je bijkeuken in en ontdekte je dat je natte sokken kreeg? Dan is er werk aan de winkel. Je...